Alternating Wallpaper

pühapäev, 7. juuli 2013

The Internship (2013)

Selg oli jubedalt valus ja läksin arsti juurde. Kuna enda perearst on Tartus (ja samas ilmselt ei oska diagnoosida isegi patsiendi erinevust elu ja surma vahel), siis sattusin suvalise memme manu, kes mind sõimas ja käskis enam mitte tulla tülitama. Professionaalne eetika missugune. Tegelikult diagnoositi lihasepõletik ja kästi vähem köhida. Kui ma julgesin siis neerukivide kohta küsida, visati mind mensuuriga. Pagesin ülepeakaela välja Liivalaia tänavale, selg oli ikka jube valus ja nõnda ma siis koperdasin, kühmus ja äginaga, kontori poole. Solarise ees puhkasin korraks jalga. Siis komberdasin jumalaema kiriku kellalööja kombel TIKi ette ja läksin trolli peale. Trolli peal oli üks väga sulnis neiu. See kõik tundus mulle valust poolsegasena kui halb film. Nagu The Internship (2013).

Värdjad viivad oma meeskonna noored ööklubisse. Hilarity does not ensue.

Kaks ajudeta värdjat - Nick (Owen Wilson) ja Bill (Vince Vaughn) saavad kinga, sest nad on ajudeta värdjad, nagu eelpool mainitud. Et arveid maksta, lähevad kretiinid Google'i praktikantide programmi, kuhu nad võetakse oma "alterntiivse" suhtumise pärast. Miks Google? Sest Google's töötamine on ju iga inimese unistus maakera peal, kui mitte universumis. Erineva jandi käigus pannakse keskealised, kes arvutitest ega internetist mitte midagi ei näi teadvat, ühte meeskonda noorte heidikutega. Viimastel on kõigil mingid oma probleemid. Algab sisemine võistlus erinevate meeskondade vahel, kusjuures vastasmeeskonda juhib noor ja andekas Graham (Max Minghella). Värdjad peategelased esiotsa muidugi kaotavad, aga siis rakendavad oma inimlikke oskusi ja kõik näib paremini minevat. Siis hakkavad mõlemad mehed tehnika vastu aga juhuslikult tõelist huvi tundma ja oma teadmise repertuaari suurendama. Müstiline, alatasa kõrvaklappe kandev mees seletab Billile, et tema suhtlemisviis on väga eriline ja et tal on võime suuri asju korda saata ja... Täpselt selle koha peal tõusin ma kinosaalis püsti ja jalutasin välja. Mul ei olnud mitte mingit kavatsust seda ogarat, igavat, ebavaimukat sitta lõpuni vaadata.

Mina ei ole oma elus sugugi mitte paljudelt filmidelt välja jalutanud. Aga see siin sundis mind. Saksa keeles on olemas eraldi sõna. Selleks on augenfeindlich ja see tähendab täpselt seda, mis tõlge meile ütleb: silmavaenulik. The Internship on silmavaenulik. Ent lähenegem asjale loominguliselt. Kas see film on hea komöödia? Ei. Ma ei täheldanud elatanud teisejärguliste peategelaste puhul mitte ühtegi hetke, mis oleks mind naerma ajanud. Isegi irvakil muiet ei kiskunud see abordijäänus näoilmesse. Kas see film on siis ajakohane noortedraama? Ei, sest siin üles astuvad noored on vaimuvaesed, ebameeldivad ja tüütud. Tasahilju tekib küsimus, et miks seda filmi sootuks vaja teha oli. Kas seda oli üldse tarvis? Ei.

The Internship on kõige ebameeldivam, pulbriks tambitud kahetunnine Google'i reklaam, mida ma isegi lõpuni ei suutnud vaadata. Mul ei ole midagi Google'i vastu - ma kirjutan isegi seda blogiposti ühes nende poolt omatud rakenduses, aga selle filmi järel tekkis ühtäkki vastupandamatu soov oma Gmaili konto Outlook.com vastu vahetada. Ja lisaks Bingi kasutama hakata. Androidi telefone hammustada. YouTube'i vaatamise asemel jalaga monitor puruks lüüa. See film siin ei ole ei naljakas, ei põnev, ei vaimukas ega isegi täidetud heade näitlejatega. Mul on hea meel, et see kassaedu reeglite järgi rämedalt floppis. Mul oleks veel parem meel, kui kõik selle projektiga seotud tegelased kiirkorras AIDSi sureks. Vältida nagu marutõbist ilvest.

1 viimaseid kommentaare:

Anonüümne ütles ...

See film oli jah nagu rüvetamine, see juures ei rüvetatud guuglit vaid pigem ikka mind.